انجمن شعر و ادب رها (میخانه)

درباره بلاگ
انجمن شعر و ادب رها (میخانه)
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
۰۲ تیر ۰۳ ، ۰۴:۵۰

احمد علی شاعر سلیمانیه‌ای

آقای "احمد علی" (به کُردی: ئەحمەد عه‌لی) متخلص به زنگنه (به کُردی: زەنگەنە) شاعر کُرد زبان، زاده‌ی یک ژوئیه ۱۹۸۷ میلادی در سلیمانیه است.

 

 

▪ نمونه‌ی شعر:

 (۱)

من پرنده‌ای بلند پرواز بودم 

که زندگی شاهانه‌ای داشتم 

وقتی که به زندگیم پا گذاشتی،

در وجودم حل شدی 

با خودم گفتم که تو فریادرس من خواهی شد 

و غم و غصه‌ام را بر طرف و شادی بخش زندگی‌ام خواهی شد 

اما عمر عشق ما زیاد طولانی نبود و 

فصل سرما به باغ عشق ما رسید.

 

 

 (۲)

پیش از آمدنت خبر بده 

تا که با جان و دل به استقبالت بشتابم 

و عرق خستگی‌ راهت را 

با آغوش و نفس‌هایم پاک کنم.

 

 

نگارش و ترجمه‌ی اشعار: #زانا_کوردستانی 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۴/۰۲
زانا کوردستانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی