انجمن شعر و ادب رها (میخانه)

درباره بلاگ
انجمن شعر و ادب رها (میخانه)
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۲ آبان ۰۱، ۱۴:۱۴ - عسل رویال
    عااالی
  • ۱ شهریور ۰۱، ۱۲:۲۲ - عباس زاده
    +++
نویسندگان

آقای "حمید نظرخواه علیسرایی"، شاعر، نویسنده، داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، پژوهشگر فرهنگ عامه‌ی گیلانی، زاده‌ی سال ۱۳۵۷ خورشیدی در شهرستان کوچصفهان است.

آقای "حمید نظرخواه علیسرایی"، شاعر، نویسنده، داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، پژوهشگر فرهنگ عامه‌ی گیلانی، زاده‌ی سال ۱۳۵۷ خورشیدی در شهرستان کوچصفهان است.
وی از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶ عضو هیأت مؤسس و مسئول انجمن شعر و ادب کوچصفهان بود و همچنین مؤسس و سرپرست گروه «کوچسفهان شناسی» از سال ۱۳۹۰ تا به امروز است.
ایشان فعالیت مطبوعاتی خود را به طور رسمی از سال ۱۳۸۴ با روزنامه‌های محلی شمال ایران، گیلان آغاز کرده است. 
او در دوران دانشجویی به عنوان صاحب امتیاز و مدیر مسئول مجله‌ی "تی تی" (شکوفه) را به دو زبان گیلکی و فارسی چاپ و منتشر می‌کرد.
وی که اکنون رئیس مؤسسه فرهنگ گیل کوچصفهان است، و نخستین کتاب شعر خود را در سال ۱۳۹۷ به زبان گیلکی با ترجمه فارسی با عنوان "بادˇگاره سری" (لالایی باد) توسط انتشارات گیل و دیلم منتشر کرد.
نظرخواه همچنین در سال ۱۴۰۰ برگزار کننده و دبیر نخستین دوره‌ی جشنواره ملی داستان کوتاه (جایزه علیسرایی) در دو بخش آزاد و بخش ویژه ویروس کرونا بود.
در سال ۱۴۰۱ به عنوان رئیس هیأت داوران و دبیر بخش کتاب جشنواره‌ی ادبی «ولگ نیگا» از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری خورشید گیل و دیلم انتخاب شد.
اشعار و نوشته‌های او در نشریات مکتوب و الکترونیکی در گیلان، ایران و سایر کشورها به زبان‌های گیلکی، فارسی، عربی، انگلیسی، چینی، کره‌ای، آلبانیایی و ... چاپ و منتشر می‌شود.


گردآوری و نگارش:
#زانا_کوردستانی 


 منابع 
@kouchesfehanshenasi
www.shabestan.ir
www.gilyar.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۰/۱۸
زانا کوردستانی

نظرات  (۱)

۱۸ دی ۰۲ ، ۱۰:۳۹ محمد حسینی

مقاله مفیدی بود ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی